Alzheimer.

7 februari 2012 § Een reactie plaatsen

Een tijdje geleden al legde ik de link tussen mijn experimentele typografie en ziekten van de hersenen (Alzheimer, dementie, …).

Ik ben aan een font bezig om verwardheid weer te geven (linken die door elkaar lopen en gaten die vallen). Maar heb ook nog een andere insteek. Ik kwam er op door de link met de film ” de zaak alzheimer”.

Gedurende de film zie je het personage van jan decleir dingen op zijn arm schrijven om dit niet te vergeten. In nog een stuk film of serie in mijn hoofd zie ik een vrouw thuiskomen in het rusthuis (na een tijdje op de dool). En haar kamer hangt vol post-its me allerlei dingen die ze niet mag vergeten.

Ik vind dit wel een interessant gegeven om op verder te gaan.

 

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Alzheimer. voor Stephanie Jacobs - Illusion..

Meta

