Experimentele typografie.

21 november 2011 § Een reactie plaatsen

Ik ben al een tijdje aan de opdracht “experimentele typografie bezig, dus het is tijd dat ik dit ook eens deel. Omdat het experimentele lettertype ook omtrent illusie moet gaan, heb ik al een hele tijd geleden besloten dat ik een “illusie van een lettertype” wilde maken. Bijvoorbeeld: je loopt op straat een reclamebord voorbij en hebt niet eens gemerkt dat de typografie dat er op staat, eigenlijk geen échte taal is?Dat je het niet kan lezen?

Daarbij kwam ook nog eens het idee om af te stappen van de traditionele regels, witregels en alinea’s. Misschien moest ik wel eens op zoek gaan naar een andere manier van weergeven van tekst?

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

En als laatste deed een paar dagen geleden een concept rond ‘wartaal’ zijn intrede. Dit leek de laatste link in het concept, waardoor het mooi één duidelijk (?) geheel wordt.

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Experimentele typografie. voor Stephanie Jacobs - Illusion..

Meta

